Négy évszakos kilátó – Geißkopf

A csúcsra libegővel is feljuthatunk, mely 1097 m magas. S persze télen több felvonó is üzemel a síelők, szánkózók örömére. Mi azonban gyalog indultunk el a csodaszép erdei ösvényen, mely a tetején levő kilátoronyig vezet. Képzeljétek nekünk olyan szerencsénk volt, hogy remek napsütéses időben jártunk itt. Így elláthattunk még az Alpokig is, no meg a közeli Arber, Lusen és Rachel csúcsáig is.

S a kilátónál, ha tovább megyünk találjuk az elhagyott Waldler falu, Oberbreiteneu romjait a magas fennsíkon. 1585-ben a weißensteini kastély urai 12 hegyi gazdát, telepítettek a bajor-erdőben lévő Oberbreitenauba, a hegy melletti területre, hogy meghódítsák ezt a vidéket. A hegyi gazdák évszázadokon át éltek itt, majd később az unterbreitenui üveggyár munkásai. Mára azonban már csak néhány információs tábla őrzi emléküket, s mutatja be életüket.

Egyébként itt találjuk Németország egyik leghosszabb, két kilométeres természetes szánkópályáját is, mely remek szórakozást kínál az egész családnak. No mi azért nem mertük kutyával kipróbálni. Útközben sok szánkózóval találkoztunk is, s ugráltunk előlük jobbra-balra.

Mivel a hegycsúcs azért nem olyan igazán magas, mielőtt ide indulnánk szánkózni, vagy sielni, nem árt figyelni a hójelentést télen. Viszont kirándulni, túrázni egész évben lehet. S több kilométeren át gyönyörködhetünk a hegy szépségében. A kilátó mindig nyitva van és ingyenesen látogatható.